Experimental learning – SaaStr 2016 del 5

Experimental Learning – SaaStr 2016 Del 5

Wow vilken dag! Många extremt intressanta talare som delar sina framgångar och utmaningar helt ogenerat. Tänker att detta är en del av kulturen, ”det är okey att göra fel om man tar tillvara lärandet.” Framgångsrika entreprenörer, investerarare och ledare berättar…

Läs mer

Growth Mind – SaaStr 2016 del 4

Growth Mind – SaaStr 2016 Del 4

Oj vilken start! Idag har jag lyssnat på 7 olika föredrag, med titlar som: ”Scaling even faster the second time”, Building a company wide growth culture”, ”20 to 200 employees in 24 month”. Ja titlarna talarna och stämningen är minst…

Läs mer

SaaStr 2016 – På väg!

SaaStr 2016 – På Väg!

På väg till San Francisco tillsammans med en ett 15-tal svenska företag som söker inspiration, lärdomar om marknadsföring, försäljning och tillväxt. De senaste åren har vi upplevt en omstart inom marknad och försäljning. Gamla sanningar ställs på kant, nya aktörer…

Läs mer

Vald eller bortvald

Vald Eller Bortvald

Klyftorna ökar i näringslivet. Vissa företag blir valda och andra bortvalda. Kunder, medarbetare och potentiella kunder skaffar information på egen hand och fattar egna beslut och varken säljare eller HR-avdelningen är tillfrågad. Att bli vald handlar inte bara om att…

Läs mer

Möt dina kunder online i 5 enkla steg

Möt Dina Kunder Online I 5 Enkla Steg

Den traditionella kallringningsmodellen fungerar sämre och sämre för varje dag som går. De kan de flesta företag skriva under på. Några företag märker av detta tydligt medan andra säljchefer ser avslutningsfrekvensen sakta sjunka i sin statistik.

Läs mer

Digital vett & etikett för din organisation

Digital Vett & Etikett För Din Organisation

Jag träffar i allt större utsträckning ledare inom organisationer som står inför utmaningen att genomföra en digital transformation. Man inser att man behöver bli köpbar via nätet, att deras traditionella kundbearbetning inte fungerade som förut och att deras organisation behöver…

Läs mer