Case: Marketing automation ger snabba resultat

Case: Marketing Automation Ger Snabba Resultat

Marketing automation, eller MA, är på många företags agenda. Rätt utfört är det ett fantastiskt verktyg för att attrahera och kvalificera nya leads och skapa tillväxt. Men vilka resultat kan jag räkna med och hur kommer jag igång? Även om det inte finns något ”automatiskt”…

Läs mer

Experimental learning – SaaStr 2016 del 5

Experimental Learning – SaaStr 2016 Del 5

Wow vilken dag! Många extremt intressanta talare som delar sina framgångar och utmaningar helt ogenerat. Tänker att detta är en del av kulturen, ”det är okey att göra fel om man tar tillvara lärandet.” Framgångsrika entreprenörer, investerarare och ledare berättar…

Läs mer

Growth Mind – SaaStr 2016 del 4

Growth Mind – SaaStr 2016 Del 4

Oj vilken start! Idag har jag lyssnat på 7 olika föredrag, med titlar som: ”Scaling even faster the second time”, Building a company wide growth culture”, ”20 to 200 employees in 24 month”. Ja titlarna talarna och stämningen är minst…

Läs mer

SaaStr 2016 – På väg!

SaaStr 2016 – På Väg!

På väg till San Francisco tillsammans med en ett 15-tal svenska företag som söker inspiration, lärdomar om marknadsföring, försäljning och tillväxt. De senaste åren har vi upplevt en omstart inom marknad och försäljning. Gamla sanningar ställs på kant, nya aktörer…

Läs mer

Vald eller bortvald

Vald Eller Bortvald

Klyftorna ökar i näringslivet. Vissa företag blir valda och andra bortvalda. Kunder, medarbetare och potentiella kunder skaffar information på egen hand och fattar egna beslut och varken säljare eller HR-avdelningen är tillfrågad. Att bli vald handlar inte bara om att…

Läs mer